REKLAMAČNÍ ŘÁD

I. INFORMACE O OBCHODNÍKOVI

 

Obchodní jméno: Storinsky Wicker Company sro

Adresa: Laca Novomeského 2567/2, 08501 Bardejov

IČ: 51807271

Zapsána v obchodním rejstříku Okresního soudu Prešov, oddíl Sro, vložka: 36624/P
E-mail: p.storinsky@gmail.com

Web: www.proutene-drevene.cz

Zákaznická linka: +421 944 577 364

(dále jen „Obchodník “)

II. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. S aktuálním a účinným zněním Reklamačního řádu je možné seznámit se na https://proutene-drevene.cz/content/8-reklamacni-rad

  2. Reklamační řád je vyhotoven v českém jazyce.

  3. Na právní vztahy neupravené tímto Reklamačním řádem se použijí příslušná ustanovení Občanského zákoníku.

 

III. ODPOVĚDNOST ZA VADY

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy.

  2. Plnění dle smlouvy je vadné, pokud dodaný resp. poskytnutý produkt ve smyslu smlouvy není v souladu s dohodnutými a všeobecnými požadavky nebo pokud jeho používání znemožňují nebo omezují práva třetí osoby včetně práv duševního vlastnictví.

  3. Obchodník odpovídá za vady dodaného resp. poskytnutého produktu, která/é se vyskytne/í nebo projeví/í během dvou let od dodání resp. poskytnutí produktu.

  4. V případě vadného plnění má kupující zejména tato práva:

4.1. jde-li o vadu, kterou lze odstranit, kupující má právo aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna opravou nebo výměnou,

4.2. jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, kupující může buď od smlouvy odstoupit ve smyslu dalších ustanovení těchto OP, nebo se může domáhat přiměřené slevy z ceny.

  1. Kupující může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady jen vytkl-li vadu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději do uplynutí dvou let od dodání resp. poskytnutí produktu.

  2. Vadu lze vytknout v kterékoli provozovně Obchodníka, u jiné osoby, o které Obchodník seznámil kupujícího před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla nebo místa podnikání Obchodníka nebo na jiné adrese, o které Obchodník seznámil kupujícího při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy. Pokud kupující vytkl vadu poštovní zásilkou, kterou Obchodník odepřel přijmout, zásilka se považuje za doručenou v den odepření.

  3. Obchodník poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytčení vady neprodleně po vytčení vady kupujícím. Obchodník v potvrzení o vytčení vady uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 ods. 1 Občanského zákoníku odstraní. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů ode dne vytčení vady, není-li delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který Obchodník nemůže ovlivnit.

  4. Pokud Obchodník odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně sdělí kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost Obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a Obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu; k opakovanému vytčení vady se § 621 odst. 1 písm. 3 nevztahuje. Na náklady kupujícího spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje § 509 ods. 2 Občanského zákoníku.

  5. Pokud před uzavřením smlouvy nebo, pokud se smlouva uzavírá na základě objednávky kupujícího, před odesláním objednávky, Obchodník seznámil kupujícího, že vady lze vytknout iu jiné osoby, jednání nebo opomenutí této osoby se pro účely odpovědnosti za vady považuje za jednání nebo opomenutí Obchodníka.

  6. Kupující při uplatnění práva z odpovědnosti za vady nebo vytčení vady srozumitelně, přesně a pravdivě uvede:

10.1. vady, které namítá,

10.2. své jméno, příjmení, adresu a email pro účely potvrzení o vytčení vady a oznámení o způsobu vyřízení vytčené vady,

10.3. právo, které si titulem jím tvrzené vadné služby ve smyslu těchto OP uplatňuje.

  1. Kupující je povinen Obchodníkovi kdykoli poskytnout potřebnou součinnost k objasnění vytčené vady, přičemž pokud kupující odmítne tuto součinnost poskytnout, bere na vědomí, že Obchodník nebude moci důkladně prošetřit vytčenou vadu.

  2. Kupující je povinen uplatnit práva z odpovědnosti za vady bez zbytečného odkladu od zjištění vady, nejpozději do 2 let od dodání / poskytnutí produktu.

  3. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil Obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla věc bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.

  4. Pro účely opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní věc Obchodníkovi nebo jiné osobě, u které na základě oznámení Obchodníka lze vady podle těchto OP vytknout. Náklady převzetí věci nese Obchodník.

  5. Obchodník dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, nedohodnou-li se strany jinak. Pokud kupující nepřevezme věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může Obchodník věc prodat. Jde-li o věc větší hodnoty, Obchodník kupujícího o zamýšleném prodeji předem vyrozumí a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu pro převzetí věci. Obchodník neprodleně po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na její úschovu a prodej, uplatní-li kupující právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené Obchodníkem v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Obchodník může věc na vlastní náklady zničit, nepodařilo-li se ji prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude postačovat ani k úhradě nákladů, které Obchodník účelně vynaložil na úschovu věci, a nákladů, které by Obchodník musel nutně vynaložit na její prodej.

  6. Obchodník při odstranění vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené věci nebo náhradní věci, vyžaduje-li výměna nebo oprava odstranění vadné věci, která byla nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Obchodník a kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí kupující na náklady a nebezpečí Obchodníka.

  7. Při odstranění vady výměnou věci nemá Obchodník právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním věci a na úplatu za běžné užívání věci před její výměnou.

  8. Obchodník odpovídá za vady náhradní věci podle § 619 občanského zákoníku.

  9. Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti

  10. Obchodník vyřídí vytčenou vadu dle žádosti kupujícího následovně:

20.1. Odstranění vady: Obchodník odstraní vadu v přiměřené lhůtě (§ 507 odst. 1 občanského zákoníku) poté, co kupující vytkl vadu, bezplatně a bez způsobení závažných obtíží kupujícímu s ohledem na povahu produktu a účel, pro který kupující produkt požadoval. Obchodník může odmítnutí vady odmítnout, pokud odstranění není možné nebo pokud by mu způsobilo nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla služba bez vady a na závažnost vady,

20.2. Sleva z ceny nebo odstoupení od smlouvy: Kupující má právo na přiměřenou slevu z ceny nebo může odstoupit od smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 odst. 1 občanského zákoníku, pokud (i) odstranění vady není možné nebo by způsobilo Obchodníkovi nepřiměřené náklady, (ii) Obchodník neodstranil vadu podle § 852k odst. 1 občanského. zákoníku, (iii) produkt má stejnou vadu i přes snahu Obchodníka vadu odstranit, (iv) vada je takové závažné povahy, že odůvodňuje právo kupujícího na okamžitou slevu z ceny nebo odstoupení od Smlouvy, nebo (v) Obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé , že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího.

  1. Sleva z ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty produktu, kterou by produkt měl, pokud by byl bez vad. Občanského zákoníku.

  2. Obchodník vyplatí kujícímu slevu z ceny do 14 dnů od uplatnění práva kupujícího na slevu z ceny stejným způsobem, jaký kupující použil při zaplacení ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jinými způsoby.

  3. Kupující nemůže od smlouvy odstoupit, je-li vada produktu zanedbatelná. Důkazní břemeno, že vada je zanedbatelná, nese Obchodník.

  4. Vyřízením vytčené vady není dotčeno právo kupujícího na náhradu škody.

 

V Bardějově dne 01.01.2024

 

Peter Storinský

_________________________        

jednatel